Tänään oli mielenkiintoinen päivä.
Heräsin aamulla ja vihdoin tajusin että on kesäloma. Vaikka ulkona ei ollutkaan lämmin ja sadepilvet kerääntyivät ärsyttämään minua, tajusin silti että on kesä! Heräsin puoli yhden aikaan siihen, että koira hyppäsi sänkyyni. Päivän mittaan kuuntelin klassikko kesäbiisejä ja nautin vapauden tunteesta. Iltapäivällä sain taas nähdä ripariporukkaa ja kirkossa naurettiin liiankin paljon. Ilalla koin valaistuksen, sain nähdä naurettavan näyn ihmisistä jotka ennen olivat hyviäkin ystäviä. Nyt tuskin kukaan edes tervehti ja huomasin ettei se edes paljon haitannut. Surullista, mutta todellista.

Istuttiin parhaan ystävän kanssa uima-altaalla syöden jäätelöä. Naurettiin ihmisille ja itsellemme. Suunniteltiin kesää ja telttaretkeä. Suunniteltiin seuraavaa kesää ja yhdessä koettavaa matkaa. Suunniteltiin tulevaa ja muisteltiin menneitä. Se tyttö on hieno ihminen ja olen pahoillani etteivät kaikki maailman ihmiset voi häntä tuntea, mutta samalla olen onnellinen että minä olen hänen paras ystävänsä.

Huomenna käymään mökillä ja sunnuntaina isosena konfirmaatioon. Linnutkin laulavat ulkona.

Mä muistan sen kirkkaan päivän
sen kesän ja sen valon häivän
Heinä haisi, puut tuoksui, linnut lauloi vaan
Ja Lada ajaa kylän raitilla
Lada ajaa ja stereot soittaa

Suomirokkia kirkonkylällä
Suomirokkia iltapäivällä
Suomirokkia suurella tunteella
Suomirokkia painiotteella